Asla İşinin Hakkından Ödün Verme!

Geçmişte verdiğiniz, öğrenmenize veya büyümenize yardımcı olan bir kararı anlatın.

Eğer işinizde iyi olduğunuzu biliyorsanız, kismenin size, işinizi öğretmeye çalışmasına izin vermeyin. Bunu kibarlık olarak da yapmayın.

Beni vaktinde çalıştığım bir orkestrada, orkestra geleneği sebebiyle buna izin veriyordum. “Peki abi, tamam abi, haklısın abla…” Oysa, benim eğitimimi aldığım okul daha köklüydü ve işin teorisini onlardan daha iyi biliyordum.

Benimle aynı konumda bir arkadaşım daha vardı yanımda. Aynı enstrumanı çalıyorduk. Bana her zaman neden böyle yaptığımı, neden insanların işimi öğretmesine izin verdiğimi sorup duruyordu. O da biliyordu ki, bana bir şey öğretebilecek durumda değillerdi. O, hiç zaman buna izin vermemişti. İlk günden itibaren sert bir dille kendi işlerine bakmalarını söylemişti; ve ben buna çok şaşırmıştım… Diyorum ya.. gelenekler…

En sonunda o, her enstrumacının hedefindeki mesleğimizde devam ederken ben – bir şekilde böyle söylenebilir – kovuldum…

Eğer vaktinde, onun deyimiyle kimseye “abi-abla” çekmeseydim, bugün farklı bir yerde olabilirdim.

Benim aldığım en büyük ders o olmuştur.

Sonraki hayatımda, hiç kimsenin bana işimi öğretmesine, yol göstermesine hatta öneride bulunmasına izin vermedim. Çünkü ben zaten her şeyi biliyordum.

Fakat burada karıştırmamanız gereken şey işinizi gerçekten biliyor ve iyi sonuçlar alıyor olmanız. Bilmediğiniz bir işte, anlamadığınız bir durumda böyle davrandığınızda hem işi batırır hem işinizden olur hem de aptal durumuna düşerseniz.

Eğer işinizde iyi olduğunuzu biliyorsanız, sizin de asla – kimseye – eyvallahınız olmasın… Kesinlikle sonuçlarını en iyi şekilde alacaksınız!

Sevgiyle kalın…

Öykü ODABAŞ – KANNECİ

Darıca – Nisan2024

Comments

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın