Tam Tersi Aslında…

Eyleme geçmek istediğiniz ancak geçmediğiniz bir zaman hakkında yazın. Farklı olarak ne yapardınız?

Eyleme geçmek istedğim ama geçmediğim hiç bir zaman olmadı. Eyleme geçtiğim ama geçmemen gereken zamanlar daha fazladır. Zaten herkesin öyle değil midir?

Yani tam tersi aslında. Çoğu insan, aksiyonlarının ardından yapmasa ne olacağını düşünür. Hayat, pek çok kez Farklı seçenekler çıkarmaz insanın karşısına. O seçenekler çıktığında da her zaman aslında karar önceden verilmiştir.

Bu kararların sonuçları bazen anında insanı rahatsız eder ve sonuçlarının kötü olduğu her zaman görülür. Bazen yıllar sürer.

Kendi adıma pek çok sorum var.

Konservatuara girmeseydim ne olurdu? İlk kitabımı hemen bastırmasaydım ne olurdu? O orkestranın sınavına girip kazanmasaydım ne olurdu?

Fakat bu soruların hiç biri yanında bir tercihle sunulmuş aksiyonlar değildi.

On bir yaşındayken konservatuara girmek istiyordum. Aklımın ucundan başka bir şey geçmiyordu; tek hedefimdi. Bunu ancak kırk yaşından sonra sorgulamaya başladım.

Otuz üç yaşında ilk kitabımın basılması için gece gündüz dua ediyordum; o kadar heyecanlıydım ki… Diğer ihtimal seçenek olmadığı gibi, bir seçenek olarak gelse kesinlikle reddederdim. Oysa aradan geçen on iki sene, o zaman ki heyecanımın çocukluğuna gülüyor…

O orkestranın sınavına girerken ayaklarım yerde değildi; kalbim pır pır… Fakat İstanbul orkestraları gibi olmadığını nereden bilebilirdim?

Şimdi… Çocukluğum, gençliğim ve otuz yaşlarım boyunca yaptığım her bir aksiyonun en mutlu zamanlarını hayali; elimde bir sürü yetenek, bir sürü sertifika, diploma, basılı kitaplarla bir ev hanımı olmanın kafesindeyim…

Yani aslında durum “Öteki seçeneği seçseydim ne olurdu?” değil… Durum; “Yaptığım her şeyi hiç yapmamış olsaydım ne olurdu?”

Kim bilir? Belki bununla ilgili de bir kitap yazarım…

Sevgiyle kalın…

Öykü ODABAŞ – KANNECİ

Darıca – Nisan 2024

Comments

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın