Programlar – Oyunlar

Bu ara fena halde Steam’e takıldım kaldım. Hatta ev işlerinden arda kalan her an Steam oyunlarıyla haşır neşir oluyorum.

Fakat – belki daha evvel bahsetmişimdir – Motion Sickness denilen bir balans sorunundan muzdarip olduğum için her oyunu oynayamıyorum.

Bu yazının asıl amacına geçmeden önce son dönemde takılıp kaldığım iki oyundan bahsetmek istiyorum.

Mini Motorways ve Bad North.

İkisi de simulasyona dayalı strateji oyunu.

Mini Motorways’de ana binalar ve yan binalar arasında, sayılı şekilde verilmiş yol birimleri ve diğer trafik yardımcılarıyla – onlar da sayılı – şehrin trafiğini düzenliyorsunuz. 400 kişiyi taşıyabildiğinizde sıradaki şehir açılıyor; 1000 kişi taşısanız ek görevler çıkıyor. Ben şu an, bütün şehirleri 1000 sınırına taşımaya çalışıyorum. Henüz ek görevlerine bakmadım ya da 1000 katlarını bulunca başka bir şeyler de olacak mı bilmiyorum ancak şu haliyle bile oldukça mücadeleci ve eğlenceli dakikalar geçirmeme sebep oluyor.

Bad North’u keşfedeliyse bir kaç gün oldu. O da simülasyona dayalı strateji ve seviye seviye ilerleniyor. Fakat hızlandırma seçeneğinin olmaması, düşmanların orantılı ve hissedilir şekilde güçlenmesi gibi özellikleriyle şu an için eğlencesinden bir şey kaybetmedi. Henüz beni sıkmadı ki bence ilk dakikadan beni sıkmayan ve bir kaç gün boyunca oynama isteği yaratan oyun “olur oyun” sayılabilir.

Gelelim program kısmına…

Ben hayatımda böyle bir eğlence yaşamadım. Eşimin steam hesabında 130 saate yakın kullanmışım kendi hesabımda da otuz saati buldu sanırım.

Home Design 3D

Aslında çoğu kişi bunu oyun olarak değerlendiriyor anca anladığım adarıyla profesyonel mimarlık ofislerinde de kullanılıyor. Oyun olmadığını, içerisindeki dekorasyon malzemelerinin ve mobilyaların sınırlı sayıdaki seçeneklerinden anlamak mümkün. Yani temel ihtiyaçları seçeneklerle karşılayacak yeterlilikte o kadar. Fakat ister oyun ister program olarak kullanın, program kesinlikle çok işlevsel.Örneğin bir bina yapmak istediğinizde, duvarları , odaları ve benzeri inşaat gerekliliğini, programı 2D seçeneğine getirerek kullanabiliyorsunuz.

Binanızı inşaa ettiklten sonra -ki benim en sevdiğim kısım- isterseniz dekorasyona da yapabiliyorsunuz. Üstelik bunu 3D olarak görebiliyorsunuz hatta sadece böyle genel bakışla değil, “visit” seçeneğiyle evinizin içinde gezebiliyorsunuz. Yetmemiş, yaptığınız bu evi VR’a aktarabiliyorsunuz; BluePrint alabiliyorsunuz…

Sanırım, bir kaç blog yazım bu programda yaptığım evleri oda oda göstermekle geçecek çünkü ortaya çıkan işlere bayıldım. Hatta becerebilirsem yeni bir tanesini yaparken video da çekerim.

Burada kullandığım Home Design 3D çalışmaları bana ait değil. Bunları internetten buldum ancak siz de kolayca bulabilirsiniz. Ya da benim Steam’de paylaştığım bir kaç taneyi görmek isterseniz okanneci hesabından bana ulaşabilirsiniz.

Eklemem gereken son bir şey de burada tanıttıklarım Steam üstünden oynadığım için reklam gibi kısıtlamaları olmayan eğlenceler. Yani, mesela  – bilmiyorum ama – buradaki program ve oyunların uygulama içi satınalmalı telefon veya tablet uygulamalarını görüp indirip eziyet çekerseniz bana kızmayın.

Umarım dinlenmek istediğiniz sakin günler için sizi de oyalayabilecek eğlenceler olurlar. Deneyimleyiniz olursa lütfen bana haber versin.

Sevgiyle kalın.

Öykü ODABAŞ – KANNECİ

Darıca – Nisan 2024

Comments

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın